Внеклассное занятие по английскому языку в 4 классе. Тема:St. Valentine’s Day.
Цель: познакомить учащихся с особенностями праздника День Святого Валентина.
Задачи: -научить учащихся употреблять в речи лексику на данную тему ; -развивать навыки монологической речи,чтения,мышление и внимание; -формировать навыки коммуникативного общения, умение слушать друг друга и работать в команде; -воспитывать интерес к изучению английского языка; -расширять кругозор учащихся.
План. 1. Организационный момент. Деление класса на 4 команды по жребию. Объявление темы и целей занятия, условий конкурсов. Today we’ll have a competition by theme St. Valentine’s Day. We’ll know many interesting things about this holiday and have a good time. We have 4 teams. You will get small valentines for your right answers and at the end of our lesson we’ll count them. Which team will have more valentines will be the wins will get a diploma. What do you know about this holiday? Now you must think of a name for your team. We’ll give you 2 minutes.
2.Конкурс “ Association card”. Составляется ассоциативный ряд слов по данной теме. Дети называют слова, а учитель вывешивает на доску эти заранее приготовленные словарные карточки.
Say any words by this theme.(love, flower, sweets, rose, sweet-heart, Cupid, February 14, valentine, wishes, presents, forever, kiss, gift, heart, party, arrow, holiday) За каждое слово команда получает валентинку.
3.Конкурс “ Brain storm”. Дети самостоятельно читают текст в команде. Затем учитель задает вопросы по очереди каждой команде по этому тексту. За каждый правильный ответ команда получает валентинку.
St.Valentines Day. There are some legends about St. Valentines Day. One of the legends says that Valentine was Christian priest ( христианский священник). He was put into prison ( тюрьма) for his teaching. He did a miracle ( чудо). He helped the jailer’s daughter ( дочь тюремщика) and she could see. He wrote her a letter and wrote down “ From your Valentine”. Now St. Valentines Day is the day of sweet-hearts ( влюбленные). People give sweets, flowers, valentines and presents to those whome they love. People buy valentines or make them themselves.
Questions:- Who was Valentine by one of the legends? - Where he was put into? - Why was he put into prison? - What did he do? - Did Valentine help jailer’s daughter or son? - What could she do? - What did Valentine write her? - How did he write down his letter? - What is St. Valentine’s Day now? - What do people give each other? - Where do people take their valentines?
4.Конкурс “ Words “. Make up words from “St. Valentine’s Day “ as many as you can. I give you 3 minutes. Дети в команде составляют слова и записывают их на листок. После чего зачитывают вслух. Побеждает команда составившая наибольшее количество слов.
5.Конкурс “ Love expression “. You must make up the sentence from these words. For example: very, I , you , much , love – I love you very much. You are the best in the world. You are my nice sweet-heart. You are the most beautiful. You are my best friend. Ученики в команде составляют из словарных карточек предложения. Готовые предложения вывешиваются на доску.
6. Музыкальная пауза. Music pause. Children sing a song.
7. Конкурс “ Consist the star couple “. I’ll give you some photos of famous people. You must consist one couple of them and describe them. Example: His name is … He is 35. He is an actor. He likes to play football. He can play the guitar. Детям раздаются фотографии известных артистов, певцов, спортсменов или других людей. Дети должны составить звездную пару и рассказать о ней.
8. Конкурс “ Poems”. Now let’s listen to the poems about friendship and love.
Дети рассказывают заранее выученные наизусть стихотворения и получают за них валентинки.
Roses are red. Violets are blue. Sugar is sweet, And so are you.
When I say I love you It comes from my heart. You hear it in your ear And it sounds very smart.
Friends care, Friends share. We need friends Everywhere!
I can talk with a friend, And walk with a friend And share my umbrella In the rain.
I met a little girl Who came from another land. I couldn’t speak her language But I took her by her hand. We danced together Had such fun. Dancing is a language You can speak with everyone.
Friends smile at you. They like your face. They want to be with you Any old place.
9. Конкурс “ Crosssword” Учитель читает задания, дети отгадывают слова , выходят к доске и вписывают их в кроссворд. За правильно написанное слово получают валентинку.
1-It’s a thing where we put flowers in. ( vase ) 2-When your friends come to your birthday. ( party ) 3-It’s a nice plant. It may be blue , white , red , orange. ( flower ) 4-We give it for birthday. (present ) 5-It comes after after 13. St. Valentine’s Day is on this day. ( fourteen ) 6-All children like it. It’s very tasty. ( sweets ) 7-We do it when it is funny. ( smile ) 8-You give your valentine to him. ( friend ) 9-It is a nice flower. (rose )
What word can you see in the red frame? ( valentine )
10. Конкурс “ Valentines “. Дети подписывают заранее нарисованные дома валентинки, используя фразы с доски( конкурс “Love expression” ) и дарят их кому захотят. За лучшие валентинки получают сердечки.
11. Conclusions. Подсчет сердечек в командах и награждение победителей.