Четверг
19.09.2024
05:50
Section categories
Методическая копилка [5]
Разное [0]
Login/registration
Our poll
What is your educational experience?
Всего ответов: 96
ABBYY Lingvo.Pro
Statistics
Statistics

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Поиск
Semey english teachers' association
Главная » Статьи » Методическая копилка

Конспект урока в 4 классе по теме"Еда. Употребление местоимений some,any".
Конспект урока английского языка.

Учитель: Стопычева А.М.

Класс: 4 «Б»

Дата проведения: 14 марта 2011г.

Время: 45 минут

Тема: Еда. Употребление местоимений some и any.

Тип урока: комбинированный.

Межпредметные связи: страноведение, этика.

Цель: развитие коммуникативной компетентности учащихся, овладение учащимися речевых структур There is/are some(not any)… в рамках лексической темы «Еда».

Задачи:
1.образовательная – активизировать в речи лексику по теме «Еда»; познакомить с новыми словами ( refrigerator, plate, spoon, fork, knife); тренировать учащихся в употреблении слов some и any в речи; активизировать в речи структуры There is…There are… в утвердительной, отрицательной и вопросительной формах; учить строить диалог с использованием лексики по теме «Еда»;

2.развивающая – развивать навыки устной диалогической речи, чтения, письма, аудирования; развивать внимание, память, мышление.

3.воспитательная – воспитывать умение слушать товарища и работать в паре, воспитывать интерес к изучению английского языку.

Оборудование:
УМК «Enjoy English 4» М. З. Биболетова, О.А.Денисенко, Н. Н. Трубанева, технология «Жалюзи», предметные картинки, грамматические таблицы, раздаточный материал, словарные карточки.


План урока:

I. Организационная часть.
1.Приветствие.
2.Объявление темы и цели урока.

II. Основная часть.
1.Warm-up. Стихотворение «Who likes what?»
1.1. Прослушивание стихотворения.
1.2. Учебный разговор. Т-Р

2. Активизация в речи лексики по теме «Еда».
2.1. Работа по картинкам.
2.2. Учебный разговор. Т-Р

3. Знакомство с новой лексикой.
3.1. Фонетическая отработка лексики.
3.2. Учебный разговор. Т-Р

4. Работа по картине с использованием технологии «Жалюзи».
4.1. Учебный разговор. Т-Р
4.2. Отработка структур There is some…There are some…
4.3. Отработка структур There is (are) not any

5. Закрепление новой лексики. Игра «Picture dictation ».
5.1. Аудирование.
5.2. Учебный разговор. Т-Р

6. Отработка вопросов Is there..? Are there..?
6.1. Учебный разговор. Т-Р
6.2. Игра «Help your mother». Работа в парах.

7.Работа по учебнику. Тренировка употребления some и any.
7.1. Самостоятельная работа.
7.2. Взаимоконтроль.
7.3. Чтение по ролям.

8. Рефлексия. Составление диалога по картине.
8.1. Подготовительная работа.
8.2. Работа в парах.

III. Заключительная часть.
1. Задание на дом.
2. Итоги урока.
3. Выставление оценок.

Ход урока:

I. Организационная часть.
1.Приветствие.
T: Good morning, children.
Cl: Good morning, teacher.
T: Sit down, please.

2. Объявление темы и цели урока.
T: Today we’ll speak about food. We will listen to the poem, describe the picture, make up the dialogues and play games.

II. Основная часть.

1. Warm-up. Стихотворение «Who likes what?»
1.1. Прослушивание стихотворения.
T: Alima and Dilnaz will help me. Listen the poem and say what’s the poem about. (The poem is about food.)
Who likes what?
Some of us like brown bread,
Some of us like white,
Some of us eat a lot of meat,
Some don’t think it’s right.
Some of us like apples,
Some drink juice at night,
Some of us eat many sweets,
Some don’t think it’s right.

1.2. Учебный разговор.
T: Name all food from this poem. (Bread, meat, apples, juice, sweets.)
T: And what about you? Do you like brown or white bread? (I like… bread.)
T: Do you eat a lot of meat? (Yes, I do. No, I don’t.)
T: Do you like apples? (Yes, I do. No, I don’t.)
T: Do you like juice? (Yes, I do. No, I don’t.)
T: Do you eat many sweets? (Yes, I do. No, I don’t.)

2. Активизация в речи лексики по теме «Еда».
2.1. Работа по картинкам.
-Look at the pictures and say what it is one by one. (Ученики по цепочке называют продукты, изображенные на рисунках.)

2.2. Учебный разговор. T-P
T: What do you like? ( I like…)

3. Знакомство с новой лексикой.
3.1. Фонетическая отработка лексики. Учитель показывает предметы , называет их и вывешивает на доску словарные карточки.
T: Listen to me and repeat after me: refrigerator, plate, spoon, fork, knife.

3.2. Учебный разговор. Т-Р
Т: Is it a spoon? What is it?

4.Работа по картине с использованием технологии «Жалюзи».
4.1. Учебный разговор. T-P
T: Look at the picture. What can you see? (I can see a room.) What kind of room is it? (It is a kitchen.) Who is in the kitchen? (The family is in the kitchen.) What do they do in the morning? (They have breakfast.)

4.2. Отработка структур There is some…There are some…
T: Describe the picture. Begin your sentences with “There is some…There are some…” (На доску вывешивается опорная таблица 1.)
is
There some…
are
T: Когда мы говорим There is, а когда There are? (There is в единственном числе, а There are- во множественном.)

4.3. Отработка структур There is (are) not any…
T: Say what there is not in the kitchen. What must we change in these sentences? (Обращение к опорной таблице 1.)
Р: Слово some нужно заменить на any и добавить not.
На доску вывешивается опорная таблица 2.
is
There not any/no…
are

5.Закрепление новой лексики. Игра «Picture dictation».
5.1. Аудирование.
T: Let’s play a game “Picture dictation”. You will draw a picture. Take your pencils. Listen to me and draw. (Ученики получают листы с нарисованным столом, слушают учителя и рисуют на столе соответствующие предметы.)
T: There is a bottle of water in the middle of the table.
There are 4 big plates and one small plate on the table.
There are 4 spoons near the plates.
There is a knife on the table.
There is one knife under the table.
There are two forks on the table.
There are 2 apples on the small plate.

5.2.Учебный разговор. Т-Р
T: Look at my picture. Compare it with your pictures.
P: There are 2 forks on the table. There are not any forks in my picture.

6. Отработка вопросов Is there...? Are there...?
6.1. Учебный разговор. Т-Р
T: Now let’s ask and answer the questions. How must we change these sentences? (Обращение к опорной таблице 1.)
Р: На первое место становится глагол, а слово some меняется на any.
На доску вывешивается опорная таблица 3.
Is
there any..?
Are
T: How must we answer these questions?
На доску вывешивается опорная таблица 4.
is
Yes, there are some.
is
No, there are not any.
Чтение ответов хором.
Т: Now answer the questions. Is there any bread on the table? Are there any apples in the refrigerator? …

6.2. Игра «Help your mother». Работа в парах.
T: Soon we’ll have a holiday Nauryz. And your mother asks you to help her to go shopping and to lay the table. She writes for you lists for shopping and for laying the table. Now you will ask questions to your desk mates. Work in pairs. I’ll give you 2 minutes. (Дети задают вопросы по картине и отвечают на них, опираясь на таблицы.)

Lay the table with: Lay the table with:
1. plates 1. cups
2. spoons 2. forks
3. knives 3. plates
4. cups 4. spoons
5. glasses 5. knives
We both(оба) must put…on the table. We both(оба)must put…on the table.
There are no… on my table. There are no… on my table.

Lay the table with: Lay the table with:
1. glasses 1. glasses
2. forks 2. knives
3. plates 3. cups
4. knives 4. forks
5. cups 5. spoons
We both(оба) must put…on the table. We both(оба) must put…on the table.
There are no… on my table. There are no… on my table.

Cook a cake with: Cook a cake with:
1. sugar 1. eggs
2. milk 2. sugar
3. eggs 3. bananas
4. honey 4. milk
5. apples 5. water
We both(оба) must cook with… We both(оба) must cook with…
There is(are) no… in my cake. There is(are) no… in my cake.

Cook a cake with: Cook a cake with:
1. sugar 1. eggs
2. milk 2. sugar
3. eggs 3. lemons
4. honey 4. milk
5. oranges 5. water
We both(оба) must cook with… We both(оба) must cook with…
There is(are) no… in my cake. There is(are) no… in my cake.

T: Что обозначают слова some и any и как они употребляются в речи?

7.Работа по учебнику. Тренировка употребления some и any.
7.1. Самостоятельная работа.
T: Open your books at page 95. Exercise 32. Read the task. ( Complete the dialogues with some or any. ) Take your pencils and write. ( Ученики самостоятельно вставляют в диалоги пропущенные слова some, any.)

7.2. Взаимоконтроль.
T: Are you ready? Check your dialogues with your desk mate.

7.3. Чтение по ролям.
Контроль выполнения задания: чтение диалогов по ролям.

8.Рефлексия. Составление диалога по картине.
8.1. Подготовительная работа.
T: Let’s make the sound to our picture. How do you think what does the father ( mother, son, daughter) say?
На доску вывешиваются фразы для диалога:
-Can I have some...?
-Is there any..?
-Give me some..., please.
-Thank you.
-Not at all.

8.2. Работа в парах. T: Make up the dialogue using these sentences and the sentences from exercise 32. Work in pairs. Write your dialogues in your copy-books.
Act out your dialogue.

II. Заключительная часть.
1. Задание на дом. С.97№8

2. Итоги урока. T: Как употребляются слова some,any? Какие новые слова вы сегодня узнали? Что научились делать?

3. Выставление оценок.

Here you are.

Help yourself.

Would you like some..?



List for shopping: List for shopping:
1. butter 1. eggs
2. apples 2. sweets
3. bread 3. milk
4. cheese 4. juice
5. eggs 5. butter
6. milk 6. cheese
We both (оба) must buy… We both(оба) must buy…
There is(are) no … in my list. There is(are) no… in my list.



List for shopping: List for shopping:
1. tomatoes 1. carrots
2. potatoes 2. apples
3. apples 3. bananas
4. carrots 4. tomatoes
5. cabbage 5. corn
6. lemons 6. potatoes
We both (оба) must buy… We both(оба) must buy…
There is(are) no … in my list. There is(are) no… in my list.

Lay the table with: Lay the table with:
1. plates 1. cups
2. spoons 2. forks
3. knives 3. plates
4. cups 4. spoons
5. glasses 5. knives
We both(оба) must put…on the table. We both(оба)must put…on the table.
There are no… on my table. There are no… on my table.

Lay the table with: Lay the table with:
1. glasses 1. glasses
2. forks 2. knives
3. plates 3. cups
4. knives 4. forks
5. cups 5. spoons
We both(оба) must put…on the table. We both(оба) must put…on the table.
There are no… on my table. There are no… on my table.

Cook a cake with: Cook a cake with:
1. sugar 1. eggs
2. milk 2. sugar
3. eggs 3. bananas
4. honey 4. milk
5. apples 5. water
We both(оба) must cook with… We both(оба) must cook with…
There is(are) no… in my cake. There is(are) no… in my cake.

Cook a cake with: Cook a cake with:
1. sugar 1. eggs
2. milk 2. sugar
3. eggs 3. lemons
4. honey 4. milk
5. oranges 5. water
We both(оба) must cook with… We both(оба) must cook with…
There is(are) no… in my cake. There is(are) no… in my cake.
Категория: Методическая копилка | Добавил: Yarinen (02.09.2011) | Автор: Стопычева Анна Михайловна E
Просмотров: 11099 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]